donderdag 24 januari 2013

Pha Taem, rustdag (24-01-2013)


Een goede nacht gehad, al bestaat hij dit keer maar uit ruim 6 uur. Na de bouillon van gisteravond voelde ik me al wat beter, vanochtend lijkt er nog wat vooruitgang geboekt. Rijst en omelet als ontbijt ga ik me echter nog niet aan wagen. Gelukkig zijn Angelique en Huub naar het dorpje gefietst waar ze een paar potjes yoghurt hebben gevonden en wat crackers. Voor mij voldoende.

In het dorpje heeft Huub twee pakjes klei gekregen. Ik heb geen idee hoe het komt, maar klei verkopen ze in de meeste dorpswinkeltjes. Populair onder Thaise kinderen zeker. Huub maakt een mooie speedboot en Angelique een longtail, even later besluit Huub er één grote boot, een longtailspeedboot, van te maken.




Huub en Angelique lopen aan het eind van de ochtend naar de rivier om daar wat in het zand en op de rotsen te spelen. Het is warm vandaag, maar onder een rieten afdakje is het best vol te houden. Ik blijf op bed, nog even geen puf om mezelf door de hitte naar de rivier te slepen.

Ook hier weer mooie rotsformaties en een bamboe brug naar een eiland in de rivier. Helaas heb ik het allemaal van horen zeggen, niet van dichtbij gezien. Maar gelukkig hebben we de foto's nog!




We lunchen bij het resort waar we verblijven. Voor mij bouillon met een paar crackers, fried rice komt nog wat te vroeg. Na de lunch gaan we op bed liggen bij de airco, Huub kleurt wat, en zorgen dat deze rustdag een echte rustdag wordt. De plannen om vandaag het park te bezoeken zijn uitgesteld tot vanmiddag, als het weer iets koeler wordt.

Rond 3 uur maakt Angelique mij wakker, toch een paar uur liggen slapen. Het bezoek aan het park wordt afgeblazen, te warm vandaag. In plaats daarvan blijf ik nog wat op bed liggen en vertrekken die andere twee naar de Mekong om daar wat te zitten en de boomschommels te proberen.




Aan het eind van de middag lopen we nog even naar het dorpje omdat we zin hebben in een ijsje. Helaas is er geen ijs te bekennen in het dorp; dan maar een zakje chips, zegt Huub. Als we terugkomen in onze bungalow doen we een internetbetaling voor de trein van Bangkok naar het zuiden, die is ondertussen ook geregeld.

Na de hele dag nauwelijks te hebben gegeten begin ik iets van trek te krijgen. En gelukkig smaakt het eten me ook weer goed, ik krijg zin mezelf genezen te verklaren. Voor het eten op tafel staat worden er nog een paar spelletjes gekaart, na het eten is Huub druk aan het spelen met twee Thaise jongetjes. Huub speelt tikkertje, de Thaise jongetjes doen zonder het te weten mee. Geweldig om te zien wat een lol ze hebben met z'n drieën zonder dat ze iets tegen elkaar kunnen zeggen.


Uitzicht op de Mekong vanaf het eiland

De dag loopt op zijn einde, het was een echte rustdag. Al is in mijn geval de term 'hersteldag' beter op zijn plaats. Morgen weer fietsen, naar de immigratiedienst voor een visumverlenging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten