donderdag 6 december 2012

Planning


Natuurlijk hebben we ook iets van een planning gemaakt. Niet te strak want daar komt alleen maar stress van, maar gewoon een leidraad van hoe we Thailand denken te gaan doorkruisen.
 

De oranje lijntjes zijn de te fietsen trajecten


De intercontinentale vlucht naar Thailand brengt ons vanaf Schiphol naar Bangkok.
Wij voelen er niet zo veel voor om direct te worden ondergedompeld in een hete en hectische stad, omgeven door 15 miljoen inwoners en een overvloed aan uitlaatgassen. Dat bewaren we voor later, als we beter geacclimatiseerd zijn.

Onze eerste bestemming in Thailand wordt Chiang Mai, de tweede stad van Thailand en vanwege de noordelijke ligging een stuk koeler. Vanaf hier start onze fietstocht in de richting van de Laotiaanse grens. Met als geplande tussenstops een olifantenpark en het Chinees aandoende stadje Mae Salong wat als uitvalsbasis kan dienen voor een bezoek aan een van de bergstammen die in dit gedeelte schijnen te wonen.

We vervolgen de Mekong in oostelijke richting en hopen in Chiang Kong, via Laos, ons toeristenvisum te laten activeren.

Vanuit Chiang Kong zakken we wat af naar het zuiden om vlakbij Thoen een vijftal dagen te verblijven in een bungalowtje aan de rand van een natuurpark. Hier brengen we de jaarwisseling door.

De volgende bestemming is Phayao waar we de bus pakken om een paar honderd kilometer te overbruggen in de richting van Dan Sai. Hier klimmen we weer op de fiets en rijden de regio Isan binnen, het minst toeristische deel van Thailand.
Ook nu blijven we langs de Mekong, die ook hier de grens met Laos vormt, slingeren tot we de grotere plaats Nong Khai. Vanaf hier willen we weer een flinke etappe met de bus doen om vanaf (en door) het Phu Pan National Park verder te fietsen.

Via andere nationale parken en de niet weg te denken Mekong komen we aan in Uban Ratchatanhi waar we de nachttrein naar Bangkok willen pakken voor een verblijf van een paar dagen in de grootste stad van Thailand.

Het laatste deel van de reis begint hier; met de trein vanuit Bangkok laten we ons afzetten in Surat Thani en begint een fietstocht (van 2 à 3 weken) door het zuiden. In ieder geval willen we hier naar het grote nationale park om het stuwmeer (waarvan de naam me even ontschoten is) en naar een paar mooie bounty eilanden aan de westkust en/of ten zuiden van Krabi.


Sowieso moeten we naar Krabi, hier vertrekt half februari onze binnenlandse vlucht naar Bangkok, gevolgd door de intercontinentale vlucht naar Amsterdam.

Dit is het resultaat van onze gemaakte planning voor de reis. Uiteraard vanuit huis gemaakt, het zou dus zo maar kunnen dat onderweg blijkt dat het anders moet/gaat. Geen probleem ,dat kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten